Šta je keto dijeta?

keto-dijeta

Keto (ketogena) dijeta je dijeta koja sadrži mnogo masti sa malim udelom ugljenih hidrata.

Unos masti smanjuje potrebu za ugljenim hidratima koji goje. Smanjenje ugljenih hidrata dovodi vaše telo u metaboličko stanje zvano ketoza.

Keto ishranom, telo postaje efikasnije u sagorevanju masti koje pretvara u izvor potrebne energije.

Keto dijeta može uticati na smanjivanje nivoa šećera u krvi i insulina.

Pa da počnemo od vrsta keto dijeta…

Vrste keto dijeta

Standardna keto ishrana: Ovo je dijeta sa malo ugljenih hidrata (5%), umerenim unosom proteina (20%) i povećanim unosom masti (75%).

Ciklička keto ishrana: Ciklična keto ishrana se odnosi na keto ishranu 5 dana i 2 dana se unose ugljeni hidrati.

Ciljana keto dijeta: Unosite ugljene hidrate pre treninga.

Keto dijeta sa visokim proteinom: Slična je standardnoj keto ishrani, ali uključuje više proteina. Odnos je: 60% masti, 35% proteina i 5% ugljenih hidrata.

Međutim, samo standardne i visoko proteinske keto dijete su proučavane. Ciklična ili ciljana keto dijeta su naprednije metode i najčešće ih koriste bodibilderi i sportisti.

Šta jesti?

  • Meso: Crveno meso, biftek, šunka, kobasica, slanina, piletina i ćuretina.
  • Masnu ribu: losos, pastrmka, tuna i skuša.
  • Maslac i pavlaku od 20% mlečne masti: Domaći je najbolji.
  • Sir: neobrađeni sir (cheddar, kozji, krem, plavi ili mocarela).
  • Jaja: Domaća jaja.
  • Orašaste plodove i semenke: Bademi, orasi, semenke lana, semenke bundeve, chia semenke itd.
  • Zdrava ulja: Prvenstveno ekstra devičansko maslinovo ulje, kokosovo ulje i ulje avokada.
  • Povrće sa malo ugljenih hidrata: Većina zelenog povrća, paradajz, luk, paprika, itd.
  • Začine: So, biber i drugi začini.

Šta NE treba jesti:

  • Šećer: Slatkiši, voćni sok, smoothie, torta, sladoled itd.
  • Skrob: proizvodi na bazi pšenice, pirinač, testenine, žitarice itd.
  • Voće: Sve vrste voće, osim jagoda, kupina, borovnice i aronije.
  • Mahunarke: Grašak, pasulj, sočiva itd.
  • Korenasto povrće: Sve vrste krompira, šargarepa, keleraba, itd.
  • Prehrambene proizvode: Jer sadrže mnoge aditive i ugljene hidrate.
  • Umake: Jer često sadrže šećer i nezdravu masnoću.
  • Nezdrave masti: ograničite unos prerađenih biljnih ulja, majoneza itd.
  • Alkohol: Zbog sadržaja ugljenih hidrata, mnoga alkoholna pića mogu vas izbaciti iz ketoze.
  • Dijetalnu hranu ili piće bez šećera: Jer može uticati na nivo ketona.

Ketogena dijeta je efikasan način gubitka težine i smanjenja faktora rizika za nastanak bolesti.

Za koga je keto ishrana?

Keto dijeta je zapravo nastala kao sredstvo za lečenje neuroloških bolesti poput epilepsije.

Ukoliko imate problema sa srčanim bolestima, Alchajmerovom bolešću, epilepsijom, Parkinsovom bolešću, policističnim jajnicima ili aknama odlučite se na keto ishranu.

Studije su pokazale da keto ishrana može pomoći.

Ako samo želite da izgubite kilograme, probajte sa keto ishranom.

Na početku dijete, možda ćete osećati umor i nedostatak energije, ali to je normalno. Organizmu treba neko vreme da se prilagodi promenama.

Treba znati da keto dijeta daje dobre rezultate ali da nije za svakog.

Pre nego što počnete sa se bavite keto dijetom, posavetujte se sa nutricionistom.

Pored redukovane ishrane, važno je da vežbate!

Vežbanje i zdrava hrana će povratiti ne samo vaš dobar fizički izgled već i psihički.

Povezene teme:

Dodajte komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *